IrisVerlegh.reismee.nl

De afgelopen 3 weken

Hallo allemaal,

Ja ik weet het, het is alweer een tijdje geleden, jullie snappen vast wel hoe dat gaat, hoe langer ik hier ziet hoe lakser ik word met verhaaltjes en foto's bloggen.
Sorry!

Zoals vele van jullie al hebben vernomen ben ik niet gaan weren op Stewert Island. Na Invercargill ben ik samen met Welmoed naar Dunedin gegaan. Dunedin is een echte studentenstad, en waar studenten zijn, is er natuurlijk ook de campus, de universiteit. Dit wilden wij uiteraard niet missen, dus wij deden ons voor als echt Nieuw-Zeelandse studentjes en zijn we naar de uni gegaan. Hier hebben we 1 college gevolgd, soort scheikunde/biologie. Best interessant! Die collegezaal is ook echt enorm groot, wij zaten helemaal achterin. De handelingen van de docent werden gefilmd en directvertoond op 2 grote schermen zodat wij het achterin ook goed konden volgen.
Het weekend toen wij in Dunedin waren was er ook een belangrijke rugby wedstrijd, rugby is echt alles voor de gemiddelde NZ-er, de world cup wordt dit jaar ook hier in NZ gehouden.
Welmoed, Willem (een A'dammer) en ik zijn naar de rugbywedstrijd gegaan. Ikben al een keer naar een rugby wedstrijd geweest in Rotorua, maar deze wedstrijd was wel heel anders. Tijdens deze wedstrijd zijn we tussen de locals gaan staan en hebben we meegeschreeuwd met de rest. Dit werd wel gewaardeerd door een aantal local, ze vonden het zo leuk dat ze ons heel de avond van drank hadden voorzien, en dat is natuurlijk niet mis voor een backpacker!
In Dunedin is ook de stijlse straat ter wereld, de 'Baldwinstreet' is 35 graden, hier zijn we met z'n 3e opgereden in de auto van Willem, een leuke kortdurende gratis attractie;)

Na Dunedin zijn Welmoed en ik naar Christchurch gegaan, vreselijk om deze stad zo te zien. Heel het centrum is afgesloten en wordt bewaakt door mensen van het leger. Toen wij hier waren werden er nog steeds mensen vermist, heel akelig. Rondom het centrum lagen er ook veel huizen en gebouwen in de puin.
Na Christchuch heb ik afscheid van Welmoed genomen, zij vloog terug naar Nederland. Ik ben hierna doorgereisd naar Kaikoura, Kaikoura is DE plek om met dolfijnen en zeehonden te zwemmen of om walvissen te spotten. Ik heb veel verhalen gehoord dat zwemmen met de dolfijnen echt supergaaf is, dan word je letterlijk omringt door minstens 300 dolfijnen, hele leuke ervaring dus! Helaas is deze activiteit niet gratis, voor niets gaat immers de zon op, dus deze activiteit moest ik helaas, met veel pijn in mijn hart, skippen. Next time for sure! Ik heb in Kaikoura wel een leuke wandeling gemaakt, ' Nou joepie, dat is echt te vergelijken met zwemmen met dolfijnen'.

Tongue out
Haha, nee deze wandeling was best leuk, samen met een duitse jongen kwam ik gratis circa 50 zeehondjes tegen!
In het hostel heb ik ook 2 nederlandse meiden en 2 belgen ontmoet, dat maakte de avonden erg gezellig. Na Kaikoura gingen we met z'n alle naar Wellington met de ferry, hier heb ik alsnog dolfijntjes gezien, er zwemden er circa 6 naast ons!

Ik ben nu al bijna 2 weken alleen aan het reizen en het bevalt me eigenlijk prima, je ontmoet zoveel mensen en als je alleen reist heb je toch meer aanspraak. Ik heb me nog geen seconde (van bijna 11 weken) alleen gevoeld of mezelf verveeld.
Na Wellington ben ik nog naar Whanganui gereisd en samen met Ruben nog 2 daagjes naar New Plymouth, hier was niet heel veel te doen, maar alsnog een relaxe sfeer en gezelligheid.

Nu ben ik in Waitomo, populatie: 44

Tongue out

Waitomo staat bekend om de Waitomo Caves, hier kun je de glowwormen spotten. Vandaag heb ik zo' n excursie gedaan, we zijn naar de waitomo caves gegaan en hebben hier duizenden glowwormen gezien. Dit zijn kleine beestjes, haast niet te zien met het blote oog, maar zodra het donker is geven de glowworpjes licht. (ze leven ook alleen maar in het donker) Erg leuk om te zien, het leken net duizenden sterretjes. Het is wel erg lastig om hier foto's van te maken, dus die zijn niet zo goed gelukt.

Zoals vele van jullie al weten heb ik mijn Fiji reis en retourvlucht naar Nederland geboekt. 22 April ga ik voor 19 dagen naar Fiji, het paradijs! Denk maar aan The blue lagoon, of aan andere tropische films. Het water schijnt daar zo helder te zijn dat je heel veel tropische visjes ziet zwemmen, het zeewater schijnt ook heerlijk warm te zijn!!

Laughing

Volgendeweek maandag ga ik waarschijnlijk Wwoofen (willing workers on organic farms) voor circa 10 dagen. Dan 'woon' je voor een bepaalde tijd bij een gezin in huis, je krijgt hier dan accomodatie en eten en drinken in ruil om bij deze mensen op het land of in het huis te werken. Ik heb veel backpackers gesproken die dit ook vaak doen en het schijnt heel erg leuk te zijn. Zo heb je ook de gelegenheid omde echte locals te leren kennen, dit lijkt me dus erg leuk!

Nou lieve mensen, ik houd jullie wederom weer op de hoogte van mijn leven hier in NZ,
Laat vooral een berichtje achter!
Veel liefs,
Iris x x x x x x

Reacties

Reacties

Nancy

Super Iris!
Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt.
En fiji..... is echt mijn grootste droom!

xx

Bram

Klinkt wederom super, echt leuk!
Kicken van die dolfijntjes en zeehonden.

Ik hoop dat je je een beetje vermaakt bij de boer, maar dat zal vast goedkomen!

Nancy wanneer je nog een reispartner zoekt....

Nancy

Ja Bram, ik wil wel met jou naar Fiji maarrrrrrrrr wie gaat dat betalen?

Dat is alleen voor de elite... toch Iris?

Welmoed

Gelezen.

Sandra

Hoi Iris,

Gezellig weer een lekker lang verslag, je hebt weer een heleboel gezien en meegemaakt. Je schrijft over je retourvlucht naar Nederland, dat is toch nog niet???
Of kom je na de Fiji-eilanden terug?
Wij gaan komend weekend Tess ophalen in Engeland dan zijn de 7 maanden alweer om, we sluiten af met een weekend Londen met z'n viertjes.
groetjes Sandra

Suus

Iris!!!

Klinkt goed man!! Je bent al helemaal aan het inburgeren! Superleuk dat Woofen!
Ik ben sinds gisteren in Bali, fantastisch! Ik ben ook een beetje laks met de verhalen update maar de goeie update komt sowieso in Fiji of anders in het keteltje;)
Hoe staat het met jou Fiji plannen? Ik heb gesolliciteerd op een gesponsorde onderzoeksopdracht in Fiji en binnen 2 weken weet ik of het doorgaat!!!!! hoe vet! Dan zit ik er rond 10 mei.
Oke ik ga nu je foto's ns checken!

Geniet meis! xxx

Michèlle

Hey Iris!
Super leuk om weer een berichtje van je te lezen. Wat maak jij toch onwijs leuke dingen mee.
Enjoy the good life over there, to the max!!
Ik ben hier maar aan het zwoegen voor m'n studie. Er staat je volgend jaar veel te wachten (als je deze studie gaat volgen) ;) hihi
Kus

LIAN

Hoi Iris,

Leuk weer een bericht van je te lezen.
Het blijft genieten als ik het zo lees.
Dat alleen reizen vind ik erg stoer.
Ben heel benieuwd naar je avonturen straks op Fiji.

Groetjes
Lian (en Frits)

Sietse

Living the dream Iris!! Misschien wil je eens komen spreken op 1 van onze infodagen..

Pam

Hee Iris!

Wauw! wat een verhaal weer, het klinkt echt super!

xxPam

oMA vERLEGH

Lieve iRIS
Bedankt voor de kaart die ik gisreren ontving Altijd gezellig!. Wat heb je wer een heleboel beleefd!. Het was weer een leuk verhaal. Je hebr straks een schat van herinneringen. Die glimwormpjes waar jij over schreef zzgen we s´avonds soms ook in Thenon.
Die Fiji eilanden lijken me ook geweldig. Daar zien we straks vast heel mooie foto´s van. Peter en Mariaane zijn ook weer vertrokken. Ze zeilen nu richting Malta. Met Pasen komen ze ook naar de Ardennen. Jammer dat jij er niet bij bent.
Nu Iris geniet nog van alle mooie dingen en werk ze bij de boer. Liefs Oma.

Ruben

' Welmoed schrijft:

05 Apr 2011, 11:17

Gelezen.

'

Dat geld voor mij ook Iris..! Geniet van je travels!

Koningin Wagma

Gelezen. Haha irsje volgens mij heb je die afspraak met meerdere mensen gemaakt!! Haha
Maar ik ben nu Dus aan het werk en vertelde tegen die meiden dat je binnekort al naar Fiji gaat.. En uiteraard is iedereen EXTREEM JALOERS!!! geniet ervan nog even en dan ben je weer clown aan het spelen met mij :p
GENIET GENIET GENIET!!!!!!!

mama

Hallowa Muppie,

Leest weer lekker weg. Dapper hoor, zo in je eentje. Ben erg benieuwd hoe je straks de 'Bounty's' gaat beleven. Pas goed op jezelf en blijf genieten.
Kus mama p.s kan je voor mij een eilandje reserveren? Lijkt mij wel wat!

Ruud Vlaar

Ha die Iris,
Je hebt wel genoten van je reisje Nieuw Zeeland als ik het zo lees!

Ik zit in Christchurch nu, om wat centjes te verdienen.

Veel plezier op Fiji!

X Ruud

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!