IrisVerlegh.reismee.nl

4e verhaal vanuit NZ!

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik nog even benadrukken hoe geweldig mooi Nieuw-Zeeland is, serieus overal waar ik kijk denk ik van, 'wauw, wauw, wauw'! De natuur is tot nu toe al geweldig en dan heb ik nog niet eens het Zuidereiland gezien. Overal bergen, bossen, meertjes, schapen, bergen, echt een geweldige natuur. En dat is niet eens alles, de mensen zijn ook zo ontzettend aardig, echt ongelooflijk, heel anders dan wij gewend zijn in NL. Een voorbeeldje; Zoe en ik liepen met onze huge, zware backpackers door Auckland, toen er een auto stopte en die mensen aan ons vroegen of ze ons ergens af mochten zetten omdat ze dachten dat de backpacks zo zwaar waren (was ook zo!). Ook met liften gaat het ook erg gemakkelijk, de mensen vinden het niet erg om een (heel) stuk om te rijden om ons ergens af te kunnen zetten.
Vorige week waren we in Hahei, dit is bij Coromendel (noord-oosten van Auckland) en hier zijn we met z'n 7e naar Hot Water Beach geweest, serieus dit is echt ongelooflijk! We hadden 3 schepjes geleend van het hostel en dan moet je wanneer het eb wordt bij de rotsen gaan graven. Dit is echt bijzonder, 'een warm bad graven'. Met de schepjes graaf je een kuil, niet eens zo heel diep, en dan komt er letterlijk HEET water naar boven, hier kun je dan in gaan liggen, echt geweldig! Op sommige plekken kon je jezelf ook echt verbranden, zo heet is het. Wij hadden een best groot 'bad' gegraven, echt heerlijk! Ook lekker om van het hete bad in de zee te zwemmen.
Afgelopen week hebben we ook onze eerste waterval gezien, echt heel mooi! Het water was echt onwijs koud, maar zo lekker verfrissend, hier hebben we met z'n 4e in gezwommen.

Nu zijn we in Roturua, dit stadje staat bekend om te geur van rotte eieren, je zult denken dat ik overdrijf, maar dit is echt een vreselijk overheersende geur, letterlijk een heftige geur van rotte eieren, overal waar je loopt ruik je het wel, ik ben er nu inmiddels wel een beetje aan gewend, haha.
Vandaag hebben we 1 van mijn hoogtepunten van NZ gedaan, namelijk: RAFTEN! Dit was zo onwijs gaaf, echt kicke! Er was ook een waterval van 7meter waar we vanaf zijn gegaan, echt tof!
Morgenochtend/middag gaan we naar een Maori stadje, om de cultuur te leren kennen, ik zou ook heeel graag de Haka willen leren (check maar op youtube;) Een typische dans van de Maori's. Morgen gaan we ook aan het einde van de middag tot 23.00 naar een heerlijke SPA, speciaal grondwater wat erg goed is voor mijn huidje:)

Ik vind het echt heel erg leuk om al jullie leuke berichtjes te lezen, ga zo door! Ook leuk om te weten waar jullie allemaal mee bezig zijn. Thanks daarvoor dus!

Veel liefs en een dikke kus,
Iris

Reacties

Reacties

Fleur

Heee iris!

Ik vind het ook heel leuk om jou berichten te lezen ;)
echt onwijs leuk dat je het zo super hebt! ik zit hele dagen op kantoor..
Raften,, super vet! en die dans leren ook heel leuk... haha als het maar niet op vroeg lijkt bij top of the pops ;) haha

heel veel plezier nog
en als je het leuk vind.. kan ik mss aan Cas vragen waar je heen moet, hij is er natuurlijk ook geweest!
Dikke kus

katja verlegh

Hé Iris,

Maandagochtend 7.30 uur jouw verhaal gelezen.
Vanochtend vroeg [5.30 uur] opgestaan, Corné moest naar Bussum. Ga zo ook werken. Beetje anders als bij jou! Gisteren jouw vader nog gezien bij een optreden van Bosco in de Avenue in Breda, was leuk!!
Ga lekker verder met genieten, we kijken uit naar je volgende bericht!
X, Katja en Corné

Suus

Chica!!

Wat een heerlijk verhaal weer! Ga zo door! Nog bedankt voor je B-day text! Ik zit nu een week in Melbourne en het is ook helemaal fantastisch! Wel hard werken hier;)
Oke ik ga nu gauw je foto's bekijken!
btw mijn aussie nummer is 0450730934!
Geniet! xxxxx

Catharine

Wauww iris, ik heb je foto's bekeken en het is echt ongelofelijk mooi!! Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt! Terwijl jij in je paradijsje zit, zit ik in mijn nieuwe uhmm paleisje:P mijn nieuwe kamer dus. Als je terugkomt kunnen we lekker in mijn kamer enya luisteren en kan ik lekker naar al jou mooie verhalen luisteren! GENIET GENIET GENIET hele dikkeee lebber cat

Britt

Hee Iris,

Leuk om je verhalen te lezen en al je foto's te bekijken. Het klinkt echt gaaf, en de foto's zien er super uit.
Geniet ervan, maar dat komt zeker helemaal goed!:)

Liefs, x Britt

Lian

Hoi Iris,

Wat een spectaculaire foto's van het raften! Lijkt me best eng (ik ben niet zo'n held). De natuur foto's zijn ook weer prachtig.
Hier is het voornamelijk grijs.
Blijf vooral genieten, ik kijk al uit naar je volgende verslag.
Groetjes
Lian (en Frits)

Rob J

Tjonge, mooie verhalen en een schitterende omgeving.
Blijf lekker genieten.

Gr.

Rob J.

Kelly

Prulliee! super om alles zo te horen van je! ben blij dat je het zo na je zin hebt! ( maar kan ook niet anders he!)

Kusssss

Michèlle Dankers

Wauw, echt weer een prachtig verhaal! En wat zijn die foto's schitterend. Ik heb er geen woorden voor.
Je bent trouwens al lekker bruin geworden :)

Als ik dit zo zie en lees heb ik ZO veel zin in mijn stage (in het 3e leerjaar), ik hoop echt dat ik dan naar Nieuw Zeeland kan!! Ik hoop dat die tijd Snel naderd, ik kan niet wachten.

Ik zal zo ook de foto's aan m'n vader laten zien, die vind dat ook erg leuk. (Vorige week is zijn neef die in Nieuw Zeeland woonde overleden.)

Ik wens je nog een Hele Fijne tijd toe meid! God, wat heb jij het goed!!!
Dan ga ik weer aan de studie.
Veel liefs en een dikke kus uit het lelijke Nederland (A)

Bram

Jesus christus wat vet! Wat een foto's.
Ik ga ook maar eens een paar maandjes NZ plannen. M'n collega's/studenten vinden je foto's ook geweldig.

Echt wat vet, wordt alsmaar jaloerser en de volgende reeks foto's ga ik niet meer kijken denk ik. :p

Take care, x

Oma Verlegh

Hallo Iris,
Wat een geweldig verhaal weer! Wat beleef jij toch veel. Zelfs Oma zou jaloers worden! Zo´n warm bad lijkt mij ook wel wat.... En dan de foto´s. Prachtig. Geniet met volle teugen Iris!
Ik ben dit weekend naar Venlo geweest. Voor de verjaardag van Peter, Voor de famlie wordt het later gevierd wanT er wordt e.e.a. aan het huis opgeknapt.
Dus `kamperen`in de bar, wat toch best gezellig was. We zijn Zaterdag uit eten geweest. Héél lekker.. Z
Zondag flink gewandeld o.a. naar Bart en Michelle.
Al met al een fijn weekend.
Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs Oma.

Marlou verhoeven

Lieve schat,

Wat ontzettend leuk om te lezen zeg, ik ben jaloers!!!
En die foto's echt ontzettend gaaf!!

Geniet ervan!! En mocht je nou nog naar Australie willen (sydney brisbane) laat 't me weten! Familie van mij woont daar dus wellicht heb je daar iets aan!

Geniet ervan!! En ik blijf je site bijhouden :)!

XXX

mama

Heee Ies,
Wat een geweldig stel foto's weer zeg, je verhalen zijn om jaloers van te worden. Lijkt mij zalig om in warm water te bubbelen en lekker te rollen in de blub. Raften zou ik lang geleden wel hebben willen doen, maar moet er nu niet aan denken, zou als de dood zijn. Je bent echt wel een held hoor!
Lieve Ies vanuit hier weer dikke zoenen pas goed op jezelf en blijf genieten.Dikke kus.

Engeline

Lieve Iris,

Wowow, die foto's..echt super gaaf en heel erg mooi. Fijn om te horen dat je het zo goed stelt daar en dat de mensen aardig tegen je zijn.

Ik kijk al uit naar je volgende verhaal en foto's natuurlijk.

Liefs x,

Engeline

Oma

Dag Iris,

Ik vond het heel leuk vanochtend een kaart van jou te ontvangen. Altijd leuk een kaart, weer eens wat anders dan een berichtje. Je weet alle kaarten die ik ontvang worden in de keuken opgehangen.
Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!.
Liefs Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!