IrisVerlegh.reismee.nl

Nieuw verhaaltje

Hallo lieve allemaal,

Allereerst zal ik maar even vertellen dat ik veilig ben, ik ben niet in de omgeving van Christchurch en heb dus niks gemerkt van de aardbeving. Er zijn nu al 76 doden en er worden nog 300 mensen vermist, echt vreselijk dus!

Bijna anderhalve week geleden zijn Zoe en ik uit elkaar gegaan, zij wou graag in Rotorua blijven om te werken en ik wou graag nog even doorreizen.
Nu reis ik op het moment met Ruben, een toffe gast uit Zwolle, hij heeft hier een auto gekocht, dus dat is ook weer erg makkelijk. Elke keer reizen we weer met een andere mensen, dat is heel erg chill en gezellig, zo hebben we een paar weekjes met een gast uit Californie gereisd.

Ik zit nu 20 minuutjes van Wellington in een superhostel, uitzicht op de mooie blauwe zee en een geweldige eigenaar, top dus!

De afgelopen week heb ik natuurlijk ook weer het een en andere gedaan. We gingen van Rotorua naar Taupo, een mooi plaatsje bij een gigagroot mooi blauw meer. Hier zijn we 5 nachtjes gebleven. In Nieuw-Zeeland hebben ze heel veel warme ' baden' in de natuur, ik kijk er nog steeds van op, ongelooflijk dat dit de natuur is;) Zo hebben we afgelopen week in een 'warm meer' gezwommen. Er is daar een watervalletje waar bijna kokend water vanaf komt, dus wanneer het warme water en het koude meer elkaar kruist, kan je in het midden in heerlijk warm water baden.
Vorige week hebben we de Tongariro Alpine Crossing gedaan, dit is een wandeltoch van 8 uur, 19,4 km, dit klinkt misschien niet veel, maar vergis je niet, dit was geen nederlandse wandeling, ik heb bergen beklommen, niet normaal. Ongelooflijk mooi natuurlijk, maar wel onwijs ZWAAR! De temperatuur kan tijdens die wandeling opeens omslaan van 5 naar 30 graden.
Dat is natuurlijk niet het enige wat ik in Taupo hebben gedaan, ik heb daar het hoogtepunt van mijn reis gedaan, oftewel: SKYDIVEN! Jaja, ik ben uit een vliegtuig van 15.000ft hoog (4,7km) gesprongen, een vrije val van ruim 1 minuut. Dit was echt in 1 woord FANTASTISCH GEWELDIG GAAF! Haha oke 3 woorden ;) Ik heb serieus nog nooit zoiets gaafs gedaan, het was echt SUPERR!! Ik heb er een dvd van laten maken, dus jullie zijn wanneer ik weer thuis ben van harte welkom om die geweldige dvd te komen bekijken. Er zijn ook foto's vanaf de grond gemaakt, die zullen jullie terugvinden bij de foto's, plus een klein voorproefje van wat foto's vanuit de lucht, ik heb die foto's van de TV gemaakt, dus het zijn niet hele duidelijke foto's.

Gisteren zijn we naar een plaatsje geweest wat de grootste naam ter wereld heeft, namelijk 85 letters, tel maar na ;) (zie fotos).

Voor de mensen die mij wel eens een smsje sturen naar mijn Nieuw-Zeelandse nummer, ze komen helaas niet allemaal aan. Wanner ik een smsje ontvang zal ik altijd terugsturen.

Nou lieve mensen, ik laat snel weer van me horen!

Dikke kus, Iris

p.s. leuke berichtjes, wederom bedankt daarvoor!!

Reacties

Reacties

Stephanie

Gelukkig alles oke met je. Ah dat is jammer dat zoe niet meer mee ging maar goed dat jij wel lekker door reist hoor! er is vast nog zoveel moois te zien daarzo! Ik ga vanmiddag je foto's bekijken, wat een lef zeg skydyven, mij niet gezien haha!! Nu ga ik naar school mijn wine exam maken! dat wordt natuurlijk een dikke 10 ;) xxx Steef

Juul

Hey Iris, je verhalen zijn TOP! Gelukkig heb je niks van de aardbeving gemerkt! Skydiven is zoooo gaaf en de foto's zijn ook echt super! Ik wacht weer op het volgende verhaal. Geniet er van:) X Juul

Nancy

Hey Iris, l
Blij te horen dat alles goed met je gaat.
Je hebt wel lef, met alles!!

Fijne reis verder.

xx

Sandra

Hey Iris,
Fijn dat je niets van de aardbeving hebt gemerkt.
Je maakt ontzettend veel mee daar kan je nog heel lang van nagenieten.
Het enige wat ik mis in je verslagen is wat wordt er daar gegeten, is het erg anders dan bij ons?? Je weet dat in de familie Verlegh eten & een drankje erg belangrijk zijn, dus vertel er volgende keer eens iets over!
groetjes van ons 3

Michèlle Dankers

Hey meid,

Gelukkig gaat het goed met je!
Ik schrok toen ik het nieuws hoorde, maar gelukkig zit jij daar niet.
Een erg groot gedeelte van m'n familie woont wel in dat gebied.. Er zijn er een paar terecht maar er zijn er ook nog vermist. Hopelijk komt het goed!

Jeetje mooie foto's en wat tof om uit zo'n vliegtuig te springen! Leuk dat je het hebt opgenomen, zodat je die beleving nog meerdere malen kan mee maken :D.

Ik wens je nog super veel plezier spetter.
Liefs xxx

Engeline

Lieve Iris,

Wat jammer dat Zoe en jij nu niet meer samen reizen. Gelukkig heb je en nieuwe reispartner gevonden. Echt super gaaf wat je daar allemaal meemaakt. Vooral dat skydiven, echt super stoer van je! De foto's zijn echt super mooi.
Meid, heel veel plezier toegewenst.

Liefs x

Marlou Verhoeven

IRIS!!

WAUW! Wat een verhaal zeg, alleen verder gegaaan wat knap!!! En wat ontzettend leuk zeg dat je gewoon met iedereen meereist..

Skydiven lijkt me ook echt super gaaf! Wat maak jij gave dingen mee zegg!! Foto's zijn geweldig om te zien!

Geniet ervan, en doe voorzichtig!!

XX marlou

Kelly

Iris heb je fotos gezien, super vet het skydiven! ben echt jaloers is toch stiekem ook wel een klein droompje van me.. dus als je terug bent en je hebt weer een keer de neiging om gek te gaan doen.. IK DOE MEE!! en de rest van de fotos ja wat kan je ervan zeggen GEWELDIG natuurlijk.. Geniet er nog maar van want als je terug komt ben je werkloos hahhahah weet niet of het al had gehoord van de efteling, vast wel.. maarja genoeg andere baantjes toch! komt allemaal goed.. veel plezier nog lieverd! Kuss

Lian

Hoi Iris,

Gelukkig was je niet in de buurt van de aardbeving, heftige beelden op het journaal.
Het is weer een leuk verslag.
Wat een geweldige tijd heb je daar, om jaloers op te worden. De foto's zijn ook weer super.

Groetjes
Lian (en Frits)

els

Ha Iris,

Gelukkig dat je veilig bent. Het eerste waar je aandenkt als zoiets gebeurt, is of de mensen die je kent, veilig zijn. Gelukkig wonen Vera en Jack en hun kinderen ook ver van Christchurch.
Wat doe jij gave dingen zeg. We lezen je reisverhalen met plezier. Je enthousiasme straalt er van af. Ook van de foto's trouwens. Ik vind het maar stoer van je, skydiven!!!! Geweldig.
Kijken uit naar je volgende verslag en foto's
liefs
Els en Han

Oma

Hallo Iris,
Gelukkig dat j ij veilig bent. Maar dat wist ik al van jouw vaderW.at heb je al weer veel meegemaakt! Je haalt er wel alles uit wat er in zit hè? Groot gelijk, geniet er maar van. Die warme baden, heerlijk. zou iets voor mij zijn! En skydiven, een geweldige ervaring denk ik D e foto´s zijn ook geweldig mooi Ik heb ze met plezier bekeken. ERn dat ga ik vast nog een keer doen. Iris, nog heel veel plezier en tot het volgende verhaal! Liefs Oma·

Bram

Opnieuw een knal staaltje schrijfwerk, Verlegh! I'm impressed. Wel shocking van de aardbeving, ook hier staan de kranten er vol van. Super én stoer(!!) dat je bent gaan skydiven, super dat je alles doet wat je wilde doen. Super dat je ook met anderen reist, dat je nu toch je welverdiende auto hebt, al is het maar voor een poosje! O ja, wat creatief trouwens om alvast een voorproefje te geven van je skydive video.

Ik ga - in wetenschap van een gezegde - je foto's bekijken. Take care!

Sietse

Hey Iris,

Jij had tenminste wel mooi weer met de tangariro crossing. Ziet er schitterend uit zo allemaal!

het vrije leven!

katja verlegh

He Iris,

Net pas je laatste foto's en verhaaltjes bekeken.
Wederom super!!
Het is hier nu de dag na carnaval en heb net het huis gepoetst. het waren weer leuke dagen, maar wel vermoeiend. Heb je de carnaval gemist, waarschijnlijk niet, genoeg andere leuke dingen daar!!
Tot je volgende verhaal,
X, Katja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!