IrisVerlegh.reismee.nl

3e verhaal vanuit het o-zo prachtige verre Nieuw-Zeeland!

Hallo again! Ik heb zo'n gevoel dat dit best een lang verhaaltje gaat worden, dus ga er maar goed voor zitten

Tongue out

Afgelopen zaterdag gingen Zoe en ik met de bus van Auckland naar Paihia, the bay of islands. Het had de dagen daarvoor ENORM geregend, noem het gerust een cycloon, want dat was het echt. In de bus kwamen we toevallig Ruben, een jongen die we in Auckland hadden ontmoet, tegen. Met zn 3e vervolgden we de trip. Ik heb echt nog nooit zo'n busreis meegemaakt, alleen al de buschauffeur, dat was echt een vage gast. De wegen hier in NZ zijn heel anders dan wij gewend zijn in ons inimini rechte landje, van de ene naar de andere heuvel. De wegen die hoog liggen gingen prima, het geleuter begon pas toen we laag moesten rijden. Overal was water (een klein beetje het Australie idee) de koeien stonden tot de enkels in het water. De weg naar Paihia was op een gegeven moment afgesloten, het bruine regenwater was zo hoog dat je er onmogelijk langs kon. Met een kleine omweg hadden we bijna Paihia bereikt, eerst moesten we nog 50m door een best hoge 'waterbaan' rijden. Van te voren moesten we al onze bagage uit het bagageruim halen, onmogelijk dat dit namelijk droog bleef. Na heel wat auto's, busjes en vrachtwagens te hebben zien rijden door, noem het gerust een mini bruine zee, waren wij aan de beurt. Op dit moment liet de vage buschaffeur zich van zijn stoere kant zien

Wink
. Toeterend en plankgas gingen we door de mini bruine zee. We hadden zelfs geen zicht meer door het water wat op de ruiten was gekomen en zoals verwacht ook in de bus. Haha. Je ziet het nog op de foto's.
Eenmaal in Paihia, Bay of Islands hadden we, zoals de prachtige googleplaatjes, een helderblauw paradijswater verwacht, haha niet bepaald dus. Door de cycloon was al het mooie water veranderd in bruin vies regenwater. Het duurde volgens de locals nog zeker een week voordat alles weer was zoals het hoort.
Het zoeken naar een hostel ging ook niet bepaald zoals verwacht, bijna alles zat al vol. Niet dat we dat heel erg vonden, want we mochten voor een mooie prijs met z'n 3e in een prive appartementje slapen voor 1 nachtje
Laughing
haha dat was echt top!

Na de Bay of Islands gingen we met 6 man door naar het noorden, 2 met de bus (was iets te duur voor ons budget en we waren al te laat om de gratis bus te boeken) dus daarom gingen we met 4 man liften, 2 groepjes van 2. Dat was echt heel chill, je komt echt leuke mensen tegen met liften.
Aangekomen bij ons nieuwe hostel vlogen mijn ogen er echt af, mygod wat prachtig! Daar zit ik nu ook dit verhaal te typen. Echt super, lieve eigenaren (die wonen hier ook), een prachtig zee uitzicht, een prachtige tuin met hangmatten, geweldige douches en prima kamers! Echt top

Laughing
. Ik krijg nu zelfs de neiging om zelf zo'n geweldig hostel/lodge te beginnen.
Vandaag zijn we met een daytour naar het noordelijkste puntje geweest, Cape Reinga. Hier komt de Tasman Sea en de Pacific Ocean bij elkaar, erg mooi uitzicht!

Morgen gaan we weer voor 1 dagje naar Auckland en dan zaterdag door naar Coromandel, hier kunnen we bij hot water beach onze eigen 'spa' graven, dan komt er uit het zand 'borrelend' heet water waar je in kunt zitten.. mmmm een heerlijk idee!

Ik houd jullie zeker op de hoogte!

Dikke kus, Iris

Reacties

Reacties

Bram

Klinkt wederom goed! x

Harrie Verlegh

Prachtig verhaal Iris. Ik zag je ogen er echt afvliegen, toen je schreef over het hostel. Ik had je net nog aan de telefoon; waarschijnlijk zat je toen op dit paradijselijk plekje. Ging het liften een beetje...zal zeker wel. Ik zou meteen meteen in de remmen gaan. Hebben jullie leuke gesprekken met de mensen van daar. En die vage driver, hij heeft jullie tenminste goed afgeleverd. Ik ga nu nog even van je fot's genieten en daarna met mama lekker genieten van ons HEMA-uitje (broodje zalm). By the way, hoe is het eten daar. Een dikke zoen van Pa

Marlou Verhoeven

Hi Iris!!!!!

Wat enorm vet allemaal zeg!! En die fotos waaauuuwww!! Geniet ervan en blijf juist wel schrijven voor ons hier in het kikkerlandje en voor jezelf straks om het allemaal terug te lezen!

Veeel plezier!! XXX

Sietse

Leuk om jou zo bij te houden Iris. New Zealand is werkelijk prachtig! Geniet van de mooie tijd daar en als je een hostel wilt beginnen wil ik je wel helpen!

mama

Vette verhalen Ies,en geweldige foto"s.
Net al wat bijgekletst aan de telefoon, ga dus nu gauw met papa ons "weekbroodje" eten.
Blijf schrijven, hier kan je later nog geweldig op terug kijken, en ook voor hier is het natuurlijk geweldig om al die prachtige dingen/verhalen te lezen.
Dikke kus mama

Stefanie Zwart

Ier het klinkt allemaal zo gaaf! En die foto's.. echt een heel avontuur! Super hoor!
Ik blijf je volgen ;)

Geniet ervan !!!! Liefsxxx

Kelly

Ahhh irisjeee! wat jaloers zit ik te kijken zeg, super mooi allemaal, zal ik jou ook mijn spannende verhaal vertellen.. ben vanmorgen om 7 uur op gestaan toen na school tot 12 en zit nu weer thuis :D whahah :( dus genietttttt lieverddd!!

Xxxxx

Tess

T klinkt allemaal geweldig iris!
door jou verhalen krijg ik zelf ook zin om te gaan reizen .
xxx

Lian

Hoi Iris,

Spannend tochtje met die bus.
De foto's zijn weer prachtig.
Hier gaat alles zijn gewone gangetje, weinig spannends.
Geniet en blijf vooral verslagen en foto's plaatsen op je site.
Groetjes
Lian (en Frits)

Suus

Klinkt goed chick!!! Je bent uber aan het genieten zie ik. Ga zo door!
Mijn tasje is ook gepakt! Vannacht ga ik down under:-) Dus mocht je een cheap-ass ticket Melbourne tegenkomen: boeken!!!!!

xxxx

Ruben

Hee Iris!!
Ik hoop dat je het straks een beetje naar je zin hebt in Coromendal! Jammer dat we mekaar niet meer zien in Auckland;) Als ik je toevallig ergens nog tegen kom dan zal ik je je handdoek terug geven;)
Heb jij even geluk dat ik je bikini en je korte broek al op je bed gegooid heb gisteren! Die zaten namelijk ook nog in mijn tas.
Je moet me maar even bellen of sms' en als je naar Lake Rotorua gaat.
Anders, als ik je niet meer zie, dan wens ik je nog een fijne vakantie. Ik hoor wel wat je gaat doen.

Xx Ruben

Vera

Hey Iris,

Spannende verhalen! Ik lees dat je erg veel plezier in hebt. De foto's zien er top uit! Zijn de mannen ook leuk om te zien? Of heb je al iemand ontmoet?

Liefs xxx Vera

Stephanie

Klinkt echt heel spannend allemaal! Je maakt zoveel mee! Ik wil wel een hostel met je beginnnen sluit goed aan bij mijn opleiding. Dikke kus!!

Engeline

Meid, wow wat gaaf allemaal!! Echt leuk om te lezen wat je meemaakt. Heel veel plezier daar nog, geniet ervan! Liefs x

Merel

Iris,

Wat een beleving daar en erg mooi! Super...
Gelukkig is er bij ons (nog) niet zoveel regen gevallen, maar zo te zien is de temperatuur daar vele beter dan hier.

XXX

katja verlegh

Hé Iris,

Net je verhaal gelezen en foto's bekeken, SUPER!!
Heb hier net mijn poetsronde achter de rug, dus wel even wat anders!
Het voorjaar zit al een beetje in de lucht en daar moeten we het hier mee doen!
Geniet en we kijken uit naar de volgende belevenissen!

X, Katja en Corné

Meral Nemutlu

Vet joh, ik wil ook mijn eigen spa graven :( hahahah
veel plezier meid! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!